نوشته شده توسط : مریم

قید در زبان انگلیسی یکی از اجزای کلام است که فعل، صفت یا قید دیگر را توصیف می‌کند و اطلاعات بیشتری درباره آن می‌دهد. قیدها می‌توانند درباره چگونگی، زمان، مکان، مقدار و دلیل اتفاق افتادن عمل توضیح بدهند. برای مثال:

- She sings beautifully. (قید حالت)

- He arrived yesterday. (قید زمان)

- They live nearby. (قید مکان)

- She almost finished the book. (قید مقدار)

- He ran because he was late. (قید دلیل)

جایگاه قید در جمله انگلیسی بستگی به نوع قید و جمله دارد. به طور کلی، قیدهای حالت، مقدار و دلیل بعد از فعل قرار می‌گیرند، قیدهای زمان و مکان معمولا در انتهای جمله آورده می‌شوند و قیدهای تکرار و تأکید در ابتدای جمله یا بین فاعل و فعل استفاده می‌شوند.

Adverb چیست

برای تشخیص قید در جمله انگلیسی، راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از راه‌ها عبارتند از:

- بررسی پسوند ly که بیشتر قیدها را نشان می‌دهد. مثلا quickly، loudly، beautifully و غیره.

- حذف قید از جمله و دیدن اینکه آیا معنی جمله تغییر می‌کند یا خیر. اگر معنی جمله تغییر نکند، آن کلمه قید است. مثلا در جمله He ran quickly، اگر quickly را حذف کنیم، معنی جمله تغییر نمی‌کند و فقط اطلاعات اضافی را از دست می‌دهیم. پس quickly یک قید است.

- پرسیدن سوالات با how، when، where، why و how much که به دنبال قید هستند. مثلا در جمله She plays the guitar beautifully، می‌توان با سوال How does she play the guitar? قید beautifully را پیدا کرد.

- شناسایی نقش های دیگر اجزای جمله مثل فاعل، فعل، مفعول و غیره. هر کلمه‌ای که نقش خاصی نداشته باشد و برای توضیح بخش دیگر جمله به کار رود، قید است. مثلا در جمله He arrived yesterday، yesterday نقش خاصی ندارد و فقط زمان رسیدن او را نشان می‌دهد. پس یک قید است.

برای تفاوت قید و صفت در جمله انگلیسی، باید به چند نکته توجه کنید:

- صفت اسم یا ضمیر را توصیف می‌کند و قبل از آن‌ها قرار می‌گیرد. مثلا a beautiful flower، she is happy.

- قید فعل، صفت یا قید دیگر را توصیح می‌کند و معمولا بعد از فعل یا در انتهای جمله قرار می‌گیرد. مثلا she sings beautifully، he is very happy.

- بسیاری از قیدها با اضافه کردن پسوند ly به صفت ساخته می‌شوند. مثلا quick (صفت)، quickly (قید)، loud (صفت)، loudly (قید).

- برخی از کلمات هم می‌توانند هم نقش صفت و هم نقش قید داشته باشند. مثلا fast، hard، well و غیره. در این موارد، باید به جایگاه و کاربرد کلمه در جمله توجه کرد.





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: