شپش
نوشته شده توسط : مریم

درمان شپش

درمان شپش ممکن است به روش‌های مختلفی انجام شود. برخی از روش‌های خانگی که می‌توانید برای از بین بردن شپش و تخم‌های آن استفاده کنید عبارتند از:

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/lice/symptoms-causes/syc-20374399

 - استفاده از سرکه: سرکه خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند شپش‌ها را نابود کند. برای این کار، سرکه را با روغن زیتون به نسبت یک به یک ترکیب کرده و به موها بمالید. سپس یک حوله گرم را دور سر بپیچید و چند ساعت صبر کنید. در آخر، موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

 - استفاده از سس مایونز: سس مایونز حاوی روغن و پروتئین است که می‌تواند شپش‌ها را خفه کند. برای این کار، مقدار زیادی از سس مایونز را به موها بمالید و یک کلاه حمام یا پلاستیک را دور سر ببندید. حدود 8 ساعت صبر کنید و سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

 - استفاده از روغن درخت چای: روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد پروتئز دارد و می‌تواند شپش‌ها را از بین ببرد. برای این کار، 20 قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و به موها بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

https://salemziba.com/skin-hari-beauty/hair-dye-and-lice/

داروهای ضد شپش مو می‌توانند به صورت شامپو، روغن، اسپری، کرم یا محلول باشند. برخی از این داروها بدون نسخه در دسترس هستند و برخی نیاز به تجویز پزشک دارند. برخی از داروهای ضد شپش مو عبارتند از:

- پودر پیرتروئید: پودر پیرتروئید حاصل از گل‌های خشخاش است و خاصیت ضد حشرات دارد. برای این کار، پودر پیرتروئید را با آب ترکیب کرده و به موها اسپری کنید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

 - لوسیون پیرتروئین: لوسیون پیرتروئین حاصل از ترکیب پیرتروئید با الکل است و نابود کننده شپش‌ها است. برای این کار، لوسیون پیرتروئین را به مقدار لازم به موها بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

- پرمترین: یک شامپو ضد شپش است که باعث فلج و مرگ شپش‌ها می‌شود. این شامپو باید به مدت ۱۰ دقیقه روی موهای خشک قرار گیرد و سپس با آب شسته شود.

 - مالاتیون: یک محلول ضد شپش است که باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های شپش‌ها می‌شود و منجر به مرگ آن‌ها می‌شود. این محلول باید به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت روی موهای خشک قرار گیرد و سپس با آب و شامپو شسته شود.

https://www.paziresh24.com/blog/17533/%D8%B4%D9%BE%D8%B4-%D9%85%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%84%D8%8C-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1/





:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: