نوشته شده توسط : مریم

برنامه‌های تلویزیونی کودکانه خاطره انگیز

برنامه‌های تلویزیونی کودکانه خاطره انگیز آن دسته برنامه‌هایی هستند که ما در دوران کودکی یا نوجوانی خود با آن‌ ها بزرگ شده‌ایم و حالا با دیدن آن‌ ها احساس نوستالژی و شادى مى كنيم. اين برنامه‌ ها معمولاً در دهه ۸۰، ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ پخش مى شدند و به ما درس‌ های ارزشمندى را ياد دادند، الگو‌ های قهرمانانه را به ما نشان دادند و باعث خنده و سرگرمى ما شدند. در اینجا چند نمونه از برنامه‌ های تلويزيونى كودكانه خاطره انگيز را برشمرده‌ام:

- بچه‌ های قدرتمند: سه دختر كودك با قدرت‌ های فوق العاده بابلز، بلاسوم و باتركپ شهر تاونسويل را از جرم و هيولا‌ ها حفظ مى كنند.

- پوكمون: آش كچم، حيوان خانگى زردش پيكاتشو و دوستان انسانش جهانى را كه پر از موجودات قدرتمند است را كشف مى كنند.

- آرتور: زندگى روزمره آرتور، يك پسر كلاس چهارمى كه يك آبربار است و با خانواده و دوستانش در يك شهر نامعلوم كه شبيه به بروكلى٬ نيويورك است، زندگى مى كند.

- پادشاه لئوپاردها: يك تيم از قهرمانان گربه اى كه به عنوان پادشاه لئوپاردها شناخته مى شود، سياره خود را تخلى٬ تاندار را ترك كرده و به خانه جديدشان: سياره سوم مى رسند. در آنجا، ليون اوى جوان با شمشير معجزه آساى اُمنس با جادوگر شرور مام را مبارزه مى كند.

- آرنولد!: ماجراهای عجیب آرنولد، یک پسر کلاس چهارمی که در یک خانه پرجمعیت با پدربزرگ و مادربزرگش و یک دسته از دوستان و همسایگان مختلف زندگی می‌کند.

در این مطلب توضیح داده شده است



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

 

شیرگیری نوزاد از شیر مادر یک فرآیند تدریجی است که ممکن است برای هر نوزاد و مادر متفاوت باشد. برخی از نکات کلی برای شیرگیری عبارتند از:

- با نوزاد خود ارتباط برقرار کنید و به او توجه کنید. شیردهی فقط یک راه برای تغذیه نوزاد نیست، بلکه یک راه برای برقراری ارتباط عاطفی و فیزیکی با نوزاد است. وقتی شیرگیری می کنید، سعی کنید با نوزاد خود صحبت کنید، با او بازی کنید، او را بغل کنید و به او لبخند بزنید. این کار به نوزاد کمک می کند تا حس امنیت و عشق را حفظ کند و به شما هم فرصت می دهد تا با نوزاد خود لحظات خوشی داشته باشید.

- به خودتان مهربان باشید و از حمایت دیگران استفاده کنید. شیرگیری ممکن است هم برای شما و هم برای نوزاد سخت باشد. شما ممکن است احساس غم، گناه، دلتنگی یا تغییرات خلق و خو را تجربه کنید. این احساسات طبیعی هستند و به مرور زمان کمتر می شوند. سعی کنید به خودتان فشار ندهید و به خودتان زمان بدهید تا با تغییرات سازگار شوید. همچنین از حمایت خانواده، دوستان، پزشک یا مشاور استفاده کنید. در صورت لزوم، می توانید با گروه های پشتیبانی شیردهی یا شیرگیری تماس بگیرید.

عوارض شیر گرفتن نوزاد

شیرگیری ممکن است برای شما و نوزادتان علائم و عوارض جانبی مختلفی داشته باشد. برخی از این علائم و عوارض عبارتند از:

- سینه پر شده، دردناک یا التهابی: زمانی که شیردهی را کم می کنید، ممکن است تولید شیر شما با تقاضای نوزاد هماهنگ نشود و سینه های شما احساس پری یا انسداد کنند. در این صورت، بهتر است کمی شیر را با پمپ یا دست خالی کنید تا فشار را کم کنید. همچنین ممکن است لازم باشد که گرمای موضعی، ماساژ یا لرزاندن را برای باز کردن منافذ بسته استفاده کنید. اگر سینه های شما قرمز، تورم دار، دردناک یا داغ باشند، ممکن است علامت التهاب سینه (mastitis) باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد. اینجا را بخوانید

- افزایش باروری: شیردهی باعث تأخیر در بازگشت قاعدگی و باروری مادر می شود. زمانی که شیردهی را قطع می کنید، احتمال بارور شدن دوباره افزایش می یابد. به همین دلیل، بهتر است روش های پیشگیری از بارداری را در نظر بگیرید اگر نمی خواهید باردار شوید.



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

برخی از راه ها و منابع برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود کمک کنم. برای مثال: 

 

-  شما می توانید از اپلیکیشن ها و وب سایت های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. این منابع معمولا شامل درس ها، تمرین ها، بازی ها و تست های مختلف برای تقویت مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری هستند. مثلا شما می توانید از Duolingo, Memrise, BBC Learning English و... استفاده کنید.

-  شما می توانید از رسانه های مختلف به زبان انگلیسی استفاده کنید. این رسانه ها می توانند شامل فیلم ها، سریال ها، پادکست ها، کتاب ها، مجلات و... باشند. این روش به شما کمک می کند تا لغات و عبارات جدید یاد بگیرید، گرامر و تلفظ را بهتر درک کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای انگلیسی زبان آشنا شوید. مثلا شما می توانید از Netflix, TED Talks, Audible, National Geographic و... استفاده کنید.

مخاطب به انگلیسی

-  شما می توانید با افراد دیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید. این روش به شما کمک می کند تا مهارت گفتاری خود را تقویت کنید، خود اعتمادی خود را بالا ببرید و بازخورد دریافت کنید. شما می توانید با دوستان یا خانواده خود به زبان انگلیسی صحبت کنید یا با استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت های مخصوص با بومی زبان ها چت یا تماس بگیرید. مثلا شما می توانید از HelloTalk, Tandem, Cambly و... استفاده کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی، شما می توانید از نکات و ترفندهای زیر استفاده کنید:

-  سعی کنید هر روز زبان انگلیسی بخوانید، بنویسید، بشنوید و بگویید. این کار باعث می شود که زبان انگلیسی برای شما عادت شود و مهارت های شما پایدار و پیشرفته شوند.

-  سعی کنید زبان انگلیسی را در موقعیت های واقعی و مفید به کار ببرید. این کار باعث می شود که زبان انگلیسی برای شما معنا داشته باشد و به شما انگیزه بدهد. مثلا شما می توانید زبان انگلیسی را برای سفر، تحصیل، کار، تفریح و... استفاده کنید.

-  سعی کنید زبان انگلیسی را با لذت و سرگرمی یاد بگیرید. این کار باعث می شود که زبان انگلیسی برای شما خسته کننده نشود و به شما احساس خوشحالی بدهد. مثلا شما می توانید زبان انگلیسی را با دیدن فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود، بازی کردن بازی های جذاب، خواندن کتاب ها و داستان های جالب و...  یاد بگیرید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

قید در زبان انگلیسی یکی از اجزای کلام است که فعل، صفت یا قید دیگر را توصیف می‌کند و اطلاعات بیشتری درباره آن می‌دهد. قیدها می‌توانند درباره چگونگی، زمان، مکان، مقدار و دلیل اتفاق افتادن عمل توضیح بدهند. برای مثال:

- She sings beautifully. (قید حالت)

- He arrived yesterday. (قید زمان)

- They live nearby. (قید مکان)

- She almost finished the book. (قید مقدار)

- He ran because he was late. (قید دلیل)

جایگاه قید در جمله انگلیسی بستگی به نوع قید و جمله دارد. به طور کلی، قیدهای حالت، مقدار و دلیل بعد از فعل قرار می‌گیرند، قیدهای زمان و مکان معمولا در انتهای جمله آورده می‌شوند و قیدهای تکرار و تأکید در ابتدای جمله یا بین فاعل و فعل استفاده می‌شوند.

Adverb چیست

برای تشخیص قید در جمله انگلیسی، راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از راه‌ها عبارتند از:

- بررسی پسوند ly که بیشتر قیدها را نشان می‌دهد. مثلا quickly، loudly، beautifully و غیره.

- حذف قید از جمله و دیدن اینکه آیا معنی جمله تغییر می‌کند یا خیر. اگر معنی جمله تغییر نکند، آن کلمه قید است. مثلا در جمله He ran quickly، اگر quickly را حذف کنیم، معنی جمله تغییر نمی‌کند و فقط اطلاعات اضافی را از دست می‌دهیم. پس quickly یک قید است.

- پرسیدن سوالات با how، when، where، why و how much که به دنبال قید هستند. مثلا در جمله She plays the guitar beautifully، می‌توان با سوال How does she play the guitar? قید beautifully را پیدا کرد.

- شناسایی نقش های دیگر اجزای جمله مثل فاعل، فعل، مفعول و غیره. هر کلمه‌ای که نقش خاصی نداشته باشد و برای توضیح بخش دیگر جمله به کار رود، قید است. مثلا در جمله He arrived yesterday، yesterday نقش خاصی ندارد و فقط زمان رسیدن او را نشان می‌دهد. پس یک قید است.

برای تفاوت قید و صفت در جمله انگلیسی، باید به چند نکته توجه کنید:

- صفت اسم یا ضمیر را توصیف می‌کند و قبل از آن‌ها قرار می‌گیرد. مثلا a beautiful flower، she is happy.

- قید فعل، صفت یا قید دیگر را توصیح می‌کند و معمولا بعد از فعل یا در انتهای جمله قرار می‌گیرد. مثلا she sings beautifully، he is very happy.

- بسیاری از قیدها با اضافه کردن پسوند ly به صفت ساخته می‌شوند. مثلا quick (صفت)، quickly (قید)، loud (صفت)، loudly (قید).

- برخی از کلمات هم می‌توانند هم نقش صفت و هم نقش قید داشته باشند. مثلا fast، hard، well و غیره. در این موارد، باید به جایگاه و کاربرد کلمه در جمله توجه کرد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

درمان شپش

درمان شپش ممکن است به روش‌های مختلفی انجام شود. برخی از روش‌های خانگی که می‌توانید برای از بین بردن شپش و تخم‌های آن استفاده کنید عبارتند از:

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/lice/symptoms-causes/syc-20374399

 - استفاده از سرکه: سرکه خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند شپش‌ها را نابود کند. برای این کار، سرکه را با روغن زیتون به نسبت یک به یک ترکیب کرده و به موها بمالید. سپس یک حوله گرم را دور سر بپیچید و چند ساعت صبر کنید. در آخر، موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

 - استفاده از سس مایونز: سس مایونز حاوی روغن و پروتئین است که می‌تواند شپش‌ها را خفه کند. برای این کار، مقدار زیادی از سس مایونز را به موها بمالید و یک کلاه حمام یا پلاستیک را دور سر ببندید. حدود 8 ساعت صبر کنید و سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

 - استفاده از روغن درخت چای: روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد پروتئز دارد و می‌تواند شپش‌ها را از بین ببرد. برای این کار، 20 قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و به موها بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

https://salemziba.com/skin-hari-beauty/hair-dye-and-lice/

داروهای ضد شپش مو می‌توانند به صورت شامپو، روغن، اسپری، کرم یا محلول باشند. برخی از این داروها بدون نسخه در دسترس هستند و برخی نیاز به تجویز پزشک دارند. برخی از داروهای ضد شپش مو عبارتند از:

- پودر پیرتروئید: پودر پیرتروئید حاصل از گل‌های خشخاش است و خاصیت ضد حشرات دارد. برای این کار، پودر پیرتروئید را با آب ترکیب کرده و به موها اسپری کنید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

 - لوسیون پیرتروئین: لوسیون پیرتروئین حاصل از ترکیب پیرتروئید با الکل است و نابود کننده شپش‌ها است. برای این کار، لوسیون پیرتروئین را به مقدار لازم به موها بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس موها را با شانه شپش‌گیر شانه زده و با شامپو بشویید.

- پرمترین: یک شامپو ضد شپش است که باعث فلج و مرگ شپش‌ها می‌شود. این شامپو باید به مدت ۱۰ دقیقه روی موهای خشک قرار گیرد و سپس با آب شسته شود.

 - مالاتیون: یک محلول ضد شپش است که باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های شپش‌ها می‌شود و منجر به مرگ آن‌ها می‌شود. این محلول باید به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت روی موهای خشک قرار گیرد و سپس با آب و شامپو شسته شود.

https://www.paziresh24.com/blog/17533/%D8%B4%D9%BE%D8%B4-%D9%85%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%84%D8%8C-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1/



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به نظر می‌رسد که شما در حال بررسی مزایا و معایب دو سیستم عامل iOS و Android هستید. بر اساس نتایج جستجوی من، برخی از مزایای iOS نسبت به Android عبارتند از:

-اکوسیستم اپل که باعث می‌شود دستگاه‌های مختلف اپل با هم به خوبی هماهنگ شوند و انتقال فایل‌ها و داده‌ها را آسان کند

-فیس آیدی که یک روش امن و سریع برای باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره است¹.

-پشتیبانی نرم افزاری که باعث می‌شود آیفون‌ها تا ۵ سال آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی را دریافت کنند

-استفاده آسان که باعث می‌شود رابط کاربری iOS ساده و شهودی باشد و کاربران نیاز به شخصی‌سازی زیاد نداشته باشند.

-بهینه‌سازی نرم افزاری که باعث می‌شود اپلیکیشن‌های iOS برای گوشی‌های اپل به خوبی طراحی و تنظیم شوند و با عملکرد سریع و روان اجرا شوند

البته این فقط برخی از مزایای iOS هستند و شاید برای بعضی کاربران Android هم مزایای خود را داشته باشد. در نهایت بهتر است بستگی به نیاز، سلیقه و بودجه خود گوشی مناسب را انتخاب کنید.

از کجا آیفون بخریم

2. نکات پیدا کردن گوشی مناسب

برای پیدا کردن گوشی مناسب، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. برخی از این نکته‌ها عبارتند از:

بودجه شما که محدوده قیمتی گوشی‌هایی را که می‌توانید خریداری کنید، تعیین می‌کند

نیاز شما که مشخص می‌کند که شما به چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی در گوشی خود احتیاج دارید. برای مثال، اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، باید به دوربین گوشی توجه کنید. اگر بازی‌های سنگین را دوست دارید، باید به پردازنده و حافظه رم گوشی اهمیت بدهید. اگر زمان زیادی با گوشی سپری می‌کنید، باید به ظرفیت باتری و نوع صفحه نمایش گوشی دقت کنید و غیره.

سیستم عامل گوشی که معمولا بین iOS و Android انتخاب می‌شود. هر دو سیستم عامل مزایا و معایب خود را دارند. iOS به خاطر اکوسیستم اپل، فیس آیدی، پشتیبانی نرم افزاری، استفاده آسان و بهینه‌سازی نرم افزاری محبوب است. Android به خاطر تنوع بالاتر گوشی‌ها، قابل شخصی‌سازی بودن، پشتیبانی از حافظه جانبی، قابل اتصال بودن به دستگاه‌های غیر اپل و قابل تغیر بودن باتری جذاب است.

برند گوشی که تاثیر بسزای در کارآمد و کارآئي گوشي دارد. هر برند گوشي دارای شيوه طراحي و سيستم عامل خود است كه باعث تفاوت در كيفيت سخت افزار و نرم افزار گوشي ها مي شود. همچنین هر برند گوشي دارای خدمات پس از فروش و پشتيباني خود است كه در صورت بروز مشكل در گوشي، نقش مؤثري در رفع آن دارد.

 

پس با توجه به این نکات، می‌توانید گوشي مناسب را با جستجو در سایت‌های فروش آنلاین گوشي يا مراجعه به فروشگاه های فروش لوازم جانبي موبایل پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

ایمونولوژی علمی است که به مطالعه ساختار و عملکرد سیستم ایمنی بدن در تمام ارگانیسم‌ها می‌پردازد. سیستم ایمنی بدن مجموعه‌ای از سلول‌ها، بافت‌ها و مولکول‌ها است که با شناسایی و از بین بردن عوامل بیگانه و خطرناک مانند میکروب‌ها، ویروس‌ها، سرطان‌ها و آلرژن‌ها، از سلامت بدن محافظت می‌کند. سیستم ایمنی بدن به دو نوع تقسیم می‌شود: ایمنی ذاتی وایمنی تطبیقی.

 

- ایمنی ذاتی نوع پاسخ دفاعی فوری و غیراختصاصی است که در برابر هر نوع عامل بیگانه فعال می‌شود. این نوع پاسخ شامل سلول‌های خوراکچه‌ای مانند نوتروفیل‌ها، مونوسیت‌ها، ماکروفاژها و سلول‌های کشنده طبیعی است که عوامل بیگانه را شناسایی و خورده یا نابود می‌کنند. همچنین شامل مولکول‌های حل شده در خون یا بافت‌ها مانند کمپلمان، لکتین، اینترفرون و دفعین است که عوامل بیگانه را تشخيص  يا تخريب مي كنند  يا سلول های دفاع را فعال مي كنند.

 

- ايمني تطبيقي نوع پاسخ دفاعي ديررس و اختصاصي است كه در برابر عامل خاص بالغ محور فعال مي شود. اين نوع پاسخ شامل سلول های لنفوسيت است كه در دو دستهٔ لنفوسيت B و لنفوسيت Tقرار مي گيرند. لنفوسيت B در پاسخ به آنتي ژن های حل شده در خون يا ليمف، آنتي بادي توليد مي كند كه به آن پاسخ هومورال گفته مي شود. لنفوسيت T در پاسخ به آنتي ژن های پيش آمده روي سطح سلول های عفوني يافته يا تغيير كرده، سلول های هدف را تشخيص و نابود مي كند كه به آن پاسخ سلولي گفته مي شود.

کاربرد های ایمونولوژی

ایمونولوژی کاربردهای متعدد و مهمی در زمینه‌های پزشکی، دامپزشکی، زیست شناسی، شیمی و فارماکولوژی دارد. این علم به توسعه و بهبود روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌های شایع و خطرناک که با سلامت جامعه مرتبط هستند کمک می‌کند. برخی از کاربردهای این علم عبارتند از:

ایمونولوژی چیست

- تولید و بهینه سازی واکسن‌های جدید یا بهبود واکسن‌های موجود

- تحقیقات در زمینه سرطان و روش‌های درمان آن با استفاده از سلول‌ها  گیرنده‌ها و آنتی بادي های سيستم ايمني

- شناسایی گروه خوني، فاکتور رزوس و تطبيق خون در پيوندهاي خوني

- تحقيقات در زمينه نقص هاي ايمني (ب congenital يا acquired) و روش هاي درمان آن ها

- تحقيقات در زمینه بيماري هاي خود ايمني (autoimmune diseases) مانند ديابت نوع يك، لوپوس، روماتيسم، MS و روش هاي درمان آن ها

- تحقيقات در زمینه حساسيت (allergy) و آسم (asthma) و روش هاي پيشگيري و درمان آن ها

- تحقيقات در زمینه عفونت‌های باکتریایی، ویرال، قارچی، پروتئوزئال، پارازئتار گروپ های خطر سرطان زا

- تحقيقات در زمینه پاسخ ايمني به پروبيوتيك ها (probiotics)، پربيوتيك ها (prebiotics) و سین بيوتيك ها (synbiotics)

- تحقيقات در زمینه پاسخ ايمني به استرس (stress)، تغذيه (nutrition)، رژيم غذائ (diet)، فعاليت جسمان (exercise) و عوامل ديگر



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()